مرجع رسمی و تخصصی مالچ چوب آیوا

رایحه چوب را به خانه ببریم

مالچ چوب حیوانات خانگی

شرکت آیوا تولید کننده تخصصی انواع مالچ سعی داشته مالچ چوب خاص جوندگان خانگی و سگ ها و گربه ها تولید کند

در تولید این نوع مالچ چوب ها پارامترهای ذیل لحاظ شده است

.معطربودن

.ضد حساسیت

.جاذب ادرار

.راحت بودن

رنگ:

مشکی

قهوه ای

ساده

این مالچ چوب ها تختخوابی طبیعی و زیبا و راحت برای حیوانات خانگی میباشند

مالچ چوب در حیوانات خانگی

مالچ چوبی چیست؟ مالچ ها پوشش های خاکی هستند که به دلایل مختلف از جمله یخبندان، لجن، تبخیر و تعرق و فرسایش برای محافظت از گیاهان ایجاد می شوند مالچ چوب از دو نوع ماده آلی و معدنی تشکیل شده است مواد آلی مواد طبیعی مانند چوب، پوست درخت، کاه و غیره و مواد معدنی مواد پوشش دهنده غیر طبیعی مانند پلاستیک یا پلی اتیلن هستند همانطور که می بینید یکی از انواع مالچ چوب خاک اره است بنابراین بسیاری از طراحان و باغبانان بر استفاده از مالچ تاکید دارند مالچ علاوه بر تغذیه گیاهان، باغ را زیبا می کند.

فواید مالچ چوبی

مواد مغذی:

یکی از مهمترین فواید مالچ چوب این است که منبع بسیار خوبی از مواد مغذی برای خاک و کمپوست است مالچ علاوه بر کاهش علف های هرز و محافظت از خاک در برابر فرسایش، آب را نیز در خاک حفظ می کند به عبارت دیگر، کشاورزان بر این باورند که خاک اره همان فرآیند کف جنگل را تقلید می کند.

پیشگیری از گل و لای:

مالچ چوب راه خوبی برای جلوگیری از گل و لای در باغ است این پوشش آب را در خود نگه می دارد و بنابراین اجازه تشکیل گل را نمی دهد در هر منظره ای معمولا از رنگ برای چند برابر شدن زیبایی استفاده می شود و رنگ ها با کمک مالچ ثابت نگه داشته می شوند این روش همچنین آفات را از باغ دور نگه می دارد و رشد سالم به خوبی انجام می شود.

استفاده از مالچ چوب

موارد استفاده از مالچ چوب:

خاک اره یکی از پرمصرف ترین مالچ ها می باشد این نوع مالچ به دلیل ساختاری که دارد برای بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه این مقاله به چند مورد از این مواردها می پردازیم و ویژگی های هر کدام را شرح می دهیم.

  1. از مالچ برای گیاهان استفاده کنید

یکی از رایج ترین کاربردهای خاک اره برای گیاهان است هنگامی که از مالچ برای تزئین گیاهان خود استفاده می کنید، نه تنها مواد مغذی زیادی به خاک اضافه می کند بلکه آن را زیباتر می کند همچنین این پوشش های چوبی با گذشت زمان تخریب می شوند که منجر به جذب نیتروژن توسط میکروارگانیسم ها می شود.

  1. از خاک اره برای پرورش قارچ استفاده کنید

اگر قصد دارید در باغ خود قارچ پرورش دهید، مالچ چوب جایگزین بهتری برای خاک است مالچ ها برای این منظور بسیار مفید هستند و استفاده از آنها راه حلی هوشمندانه است برای این کار انواع مختلفی از قارچ وجود دارد برای این کار ابتدا باید محیطی را در سوله یا زیر درختان یا درختچه ها فراهم کنید و محیط را همیشه مرطوب نگه دارید.

  1. یک زیستگاه حیوانات خانگی بسازید

یکی دیگر از کاربردهایی که می توان به آن اشاره کرد ایجاد محیط زندگی برای حیوانات خانگی است در ساخت این زیستگاه ها باید به چند نکته توجه کرد تا فضا بدون نقص ساخته شود از جمله این موارد معطر و ضد حساسیت است بنابراین بسته به شرایط حیوانات، زیستگاه آنها نیز باید ادرار را جذب کند همچنین مطمئن شوید که از چوبی استفاده کنید که فضایی راحت ایجاد کند و در نهایت به تختخوابی آرام و راحت برای حیوانات خانگی تبدیل شود.

مالچ چوب در فضای سبز چه کاربرد های دارد ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

  1. با پوشش چوبی مسیرهای طبیعی ایجاد کنید

راه دیگر استفاده از مالچ چوب ایجاد مسیر پیاده روی است معمولا برای این کار از تراشه های چوبی استفاده می شود که نرم تر و سایز کوچکتری دارند البته به این نکته توجه کنید که بعد از مدتی شکل خود را از دست می دهند و باید به فکر پرکردن آنها باشید اما نگران نباشید! می توانید از برس های چوبی که شکل خود را از دست داده اند دوباره استفاده کنید و از آنها به عنوان گلدان استفاده کنید.

  1. پایش فرسایش خاک

در نهایت، مالچ چوب برای برنامه های طولانی مدت کنترل فرسایش مناسب نیست اما آنها می توانند به طور موقت مفید باشند تا زمانی که به برنامه بلندمدت خود برسید برای این کار می توانید یک لایه خرده چوب تهیه کرده و روی قسمت مورد نظر بمالید این لایه برای جلوگیری از تلفات بیشتر در هنگام باران های شدید ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: بارک مالچ چیست؟

کاربرد مالچ چوب

  • به راحتی قابل کمپوست شدن است
  • در صورت نیاز می توان آن را به راحتی حذف کرد
  • تامین مواد آلی خاک
  • عاری از دانه های علف های هرز، حشرات و بیماری ها