مرجع رسمی و تخصصی مالچ چوب آیوا

رایحه چوب را به خانه ببریم

راهنمای خرید مالچ چوبی

راهنمای خرید مالچ چوبی

فهرست مطالب

راهنمای خرید مالچ چوبی :مالچ چوبی درحقیقت همان تراشه های چوب است که با ریختن لایه‌ای از آن ها روی سطح خاک حاصلخیزی خاک به میزان بسیار زیادی افزایش می یابد.
از جمله موارد تاثیر گذاری مالچ‌های چوبی بر ویژگی های خاک می توانیم به مواردی از جمله حفظ رطوبت خاک برای مدت زمان بیشتر، افزایش سلامتی خاک، کاهش رشد علف های هرز و… اشاره کرد.
مالچ های چوبی هم به صورت طبیعی توسط فرایندهایی که در طبیعت صورت می گیرد تولید می شوند و هم در کارخانجات می توان آن ها را تولید کرد.
در ادامه به بررسی ویژگی های مختلف مالچ چوب می پردازیم تا با آشنایی بیشتر با آن ها هنگام خرید انواع مختلف مالچ چوب بتوانید نوع مناسبی را انتخاب کنید.

انواع مالچ چوبی

مالچ چوب یکی از نمونه های متنوع مالچ است که معمولا آن را با نام چیپس چوب هم می شناسند.
استفاده از مالچ چوب در فضای سبز علاوه بر فواید بسیار زیادی که برای خاک و گیاهان در حال رشد در خاک دارد به فضا منظره زیبایی می بخشد.
در این قسمت به معرفی انواع مالچ چوب موجود می پردازیم.
لازم است بدانید که بجز تفاوت های بسیار اندک در ویژگی های نمونه های متفاوت مالچ چوب می توان گفت همه آن ها کارایی تقریبا مشابهی دارند.
علت تاکید ما بر آشنایی با انواع آن ها نه به دلیل کارایی متفاوت آن هاست بلکه قصد داریم شما را نمونه های مالچ چوب که بیشتر در دسترس شما هستند آشنا کنیم تا هنگام تهیه آن ها به زحمت نیفتید.

"</p
راهنمای خرید مالچ چوبی

بیشتربخوانید: مزایا استفاده از چیپس چوبی چگونه است؟

قیمت مالچ چوب

مالچ چوب نسبت به بقیه مالچ ها قیمت بسیار بالاتری دارد و این افزایش قیمت به دلیل تفاوت در شرایط نگهداری آن ها و نیازهای مراقبتی بیشتر آن هاست که با توجه به افزایش هزینه نگهداری قیمت آن ها نیز افزایش می یابد.
با وجود این شرایط نمی توان از تاثیر کیفیت این مالچ ها بر خاک و گیاهان چشم پوشی کرد.

جمع بندی

استفاده از مالچ چوبی یک انتخاب کارامد و مناسب برای افزایش بهره وری از خاک و رشد بیشتر و باکیفیت تر گیاهان موجود در خاک است و علاوه بر آن استفاده از مالچ چوب زیبایی فضای مورد استفاده را چندین برابر می کند که این خود یک مزیت عالی محصوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *