مرجع رسمی و تخصصی مالچ چوب آیوا

رایحه چوب را به خانه ببریم

مزایا استفاده از چیپس چوبی چگونه است؟

مزایا استفاده از چیپس چوبی

فهرست مطالب

مزایا استفاده از چیپس چوبی :چوب ها از مهمترین و تاثیر گذارترین مواد موجود در طبیعت هستند که برای مصارف متنوعی به کار گرفته می شوند. یکی از انواع چوب چیپس چوب است که کاربرد های زیادی در عملیات های باغبانی دارند‌.
از چیپس های چوبی بیشتر در مناطق باغی، پای گلدان ها و … استفاده می شود که علاوه بر افزودن زیبایی منحصر به فرد به منطقه مورد استفاده موجب افزایش ماندگاری رطوبت در خاک، از بین رفتن و جلوگیری از رویش علف های هرز، تنظیم دمای خاک و.‌.. می شوند.
در ادامه به معرفی چیپس های چوبی و بیان ویژگی ها و مزایا استفاده از آن ها می پردازیم.

چیپس چوب چیست ؟

چیپس های چوبی که آن ها را با نام مالچ چوبی نیز می شناسند
قطعات بسیار کوچک و کم ضخامتی از چوب های خشک شده هستند که با طول های متفاوتی در کارخانه ها تولید و به بازار مصرف عرضه می شوند.

مزایا استفاده از چیپس چوبی
این طرز فکر اشتباه است که برای تولید این مالچ ها فقط از چوب یک نمونه درخت باید استفاده شود بلکه در تولید چیپس های چوبی، قطعات درختان مختلفی به کار گرفته می شوند.
با این حال از جمله پرکاربرد ترین چوب ها برای ساخت مالچ های چوبی چوب های به دست آمده از درخت های صنوبر و کاج هستند و یکی از مهمترین دلایل استفاده از این دو چوب ارزان تر بودن قیمت این دو نسبت به سایر انواع چوب هاست.

ویژگی چیپس های چوبی

برای تولید چیپس های چوبی همیشه از چوب های سالم و با کیفیت استفاده می شود و دلیل آن این است که در صورتی که چوب مورد استفاده برای تولید مالچ چوبی دارای ایرادی مثل پوسیدگی و … باشد در نهایت تمام قطعه مالچ را خراب می کند.
ساختار چیپس های چوبی حالت اسفنجی خاصی دارد که دارای منافذ زیادی است و این ویژگی خاص این امکان را به آن ها می دهد تا بتوانند آب زیادی را به خود جذب کنند.
توانایی جذب آب زیاد علاوه بر کمک به حفظ رطوبت خاک موجب جلوگیری از ایجاد سیل و درنتیجه تخریب محیط می شود.
همین ویژگی موجب علاقه مندی افراد به استفاده از مالچ چوب در فضای سبز و حتی استفاده از مالچ چوب در گیاهان آپارتمانی می شود.

مزیت های استفاده از چیپس چوبی

همانطور که قبلا توضیح داده شد چیپس های چوبی یکی از انواع مالچ هستند که دارای ویژگی های خاص خود هستند و این ویژگی ها موجب ایجاد مزیت های خاصی هنگام استفاده از آن ها می شود که در ادامه به بررسی مزایای استفاده از چیپس های چوبی می پردازیم.

کنترل علفزار ها

استفاده از چیپس چوب در علفزار ها از رشد علف های هرز موجود در خاک جلوگیری می کند و اجازه رشد مناسب به آن ها را نمی دهد.
همچنین مالچ های چوبی موجب مرطوب ماندن خاک علفزار به مدت طولانی می شود.

عایق بودن

مالچ های چوبی به عنوان یک عایق بسیار مناسب و کارامد برای ریشه ها عمل می کنند تا آن ها را از آسیب های سرما در امان نگه دارند.
کمک به آبیاری گیاهان و درختان و کاهش هدر رفت آب به کمک آب های دخیره شده در مالچ ها یکی دیگر از مزایا استفاده از آن هاست.

استفاده به عنوان مواد معدنی

معمولا چیپس های چوبی پس از گذشت مدتی با تغییرات شرایط جوی شروع به تجزیه شدن می کنند و تجزیه آن ها موجب ورود مواد معدنی و آلی حاصل از تجزیه به داخل خاک و افزایش کیفیت خاک می شود.

حفظ محیط زیست

به عنوان یکی از بهترین و مهمترین مزیت ها استفاده از چیپس های چوبی در فضاهای مختلف می توان به حفظ محیط زیست و کمک به پایداری آن اشاره کرد.
مالچ های چوبی که در باغ ها و سایر فضاهای سبز مورد استفاده قرار می گیرند برای تمامی گیاهان موجود در منطقه مواد غذایی مورد نیاز را فراهم می کنند و موجب صرفه جویی در مصرف آب و… می شوند.

بیشتر بخوانید: چرا باید از مالچ چوبی برای پوشش خاک استفاده کرد؟

مزایا استفاده از چیپس چوبی

جمع بندی

استفاده از مالچ چوبی در تمامی مکان هایی که مایل به تولید یک نمونه گیاه یا درخت هستید کمک بزرگی به شما در فرایند رشد گیاه و درخت می کند و مزایا بی شماری برای شما به دنبال دارد.
در حقیقت نمی توان از این مورد که مالچ های چوبی هزینه بالایی دارند غافل شد اما با در نظر گرفتن کارایی و کیفیتی که آن ها به فرایند تولید می بخشند می توان گفت که در نهایت به طور کلی موجب کاهش هزینه ها باغبانی می شوند.

پس استفاده از آن ها امری کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *