مرجع رسمی و تخصصی مالچ چوب آیوا

رایحه چوب را به خانه ببریم

مالچ چوبی و نقش آن در زیباسازی و حفظ رطوبت خاک

نقس مالچ در حفظ رطوبت

فهرست مطالب

نقس مالچ در حفظ رطوبت :مالچ چوبی از جمله مواد طبیعی و یا مصنوعی است که روی خاک را می‌پوشاند و علاوه بر اینکه در زیباسازی فضای سبز نقش بسزایی دارد، مزایای زیادی از جمله حفظ رطوبت خاک را نیز در بر دارد. در این مقاله به طور دقیق به بررسی مالچ چوبی و نقش آن در زیباسازی و حفظ رطوبت خاک پرداخته می‌شود. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مالچ چوبی چیست و مزایای آن کدامند

مالچ چوبی از جمله موادی هستند که بر روی خاک در فضای سبز به کار برده می‌شوند. به این دلیل که در زیبا تر دیده شدن زیبایی محیط نقش قابل توجهی دارند. البته توجه داشته باشید که مزایای این مالچ‌های چوبی فقط به افزایش جلوه ظاهری محیط، محدود نمی شود.  آنها دارای مزایای فراوان دیگری نیز هستند که از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقس مالچ در حفظ رطوبت
نقس مالچ در حفظ رطوبت
  • حفظ رطوبت طبیعی خاک
  • جلوگیری از رویش بی رویه علف هرز و یا کاهش رویش آن‌ها
  • کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از سله بستن آن
  • حفظ گیاهان از یخ زدگی
  • جلوگیری از پخش کرد و خاک و در نتیجه افزایش پاکیزگی هوا
  • کاهش فشردگی خاک

و برخی از موارد دیگر که تمامی آن‌ها موجب شده‌اند تا مالچ چوبی مورد توجه اکثر باغداران قرار بگیرد. افراد زیادی هستند که بنا به نیاز کاربری خود، ترجیح می دهند این سازه ها را خریداری و مورد استفاده قرار بدهند. در وب سایت فروشگاهی مالچ چوب آیوا، بهترین قیمت را به شما پیشنهاد می دهیم.

انواع مالچ چوبی و نقش آن در حفظ رطوبت خاک

مالچ چوبی در دو نوع مالچ چوبی آلی و غیرآلی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این مالچ‌های چوبی با توجه به ویژگی‌هایی که دارند برای موارد مختلفی به کار برده می‌شوند.

مالچ‌های آلی از مواد طبیعی در طبیعت و سطح زمین همچون علف، کاه، تراشه‌های چوب، پوست درخت و برخی از مواد دیگر موجود در طبیعت تولید شده و تجزیه پذیر هستند. این نوع مالچ‌های چوبی طی فرایند تجزیه، موجب افزایش مواد مفید خاک و رشد بهتر گیاه می‌شوند. همچنین در بلند مدت موجب حاصل خیزی زمین و مزرعه می‌شوند.

مالچ‌های چوبی غیرآلی از مواد معدنی همچون شن و سنگریزه تشکیل می‌شوند. این مالچ‌ها نیز در حفظ رطوبت طبیعی خاک و جلوگیری از رشد علف‌های هرز نقش بسزایی دارند. مالچ‌های چوبی فوق برعکس مالچ‌های چوبی آلی زیست تخریب پذیر نبوده و از این رو مواد مغذی به خاک اضافه نمی‌کنند.

کاربرد انواع مالچ چوبی

مالچ چوبی شامل انواع مختلفی است که هر کدام از آن‌ها کارایی‌های خاص خود را دارند. کاربرد انواع مالچ چوبی برای زیباسازی و حفظ رطوبت خاک در اولویت است. اما چنین محصولی کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به این کاربرد‌ها اشاره می‌شود.

یکی از کاربردهای مهم انواع مالچ چوبی برای گیاهان و درخت‌های کوچک و میوه ‌دار است. به این معنی  که با غنی سازی خاک، شرایط حفظ سلامتی بیشتردرختان و گیاهان را فراهم می آورند.

بیشتر بخوانید: مالچ چوب در حیوانات خانگی چگونه است؟

انواع مالچ چوبی از تراشه‌های چوب، برگ درختان سوزنی و تکه‌های پوست درختان ساخته می شوند و علاوه بر زیباسازی محیط، درختان و درختچه‌ ها را از سرما حفظ کرده همچنین خاک آن‌ها را غنی از مواد مغذی می‌کنند.

مالچ‌هایی همچون سنگریزه و خرده سنگ که مالچ‌های چوبی غیرآلی را تشکیل می‌دهند معمولا برای زیباسازی باغ و منظره کاربرد بالایی دارند.

کاربرد انواع مالچ چوبی موجب شده است تا امروزه محصولات باغی و کشاورزی دارای کیفیت بالایی بوده و سالم‌تر باشند. همچنین گیاهان بسیار عالی رشد کنند و طول عمر مفید بالایی داشته باشند.

نقس مالچ در حفظ رطوبت
نقس مالچ در حفظ رطوبت

قیمت روز انواع مالچ چوبی مرغوب

مالچ‌های چوبی در انواع مختلف هر کدام طرفداران خاصی داشته و میزان خرید و فروش مورد توجهی را به خود اختصاص داده‌اند. هر کدام از انواع مالچ با توجه به کاربردی که دارند با قیمت‌های مختلفی به فروش می رسند.

قیمت روز انواع مالچ چوبی مرغوب با توجه به عرضه عمده و یا خرده آن‌ها دارای تفاوت‌هایی است. به طور کلی، انواع مالچ‌های فوق، امروزه به دلیل کاربرهای زیادی که دارند، توجه بسیاری از باغداران و کشاورزان را به خود جلب کرده و به یک محصول در فروش تبدیل شده است.

مطالعه بیشتر: چرا باید از مالچ چوبی برای پوشش خاک استفاده کرد؟

سخن پایانی

مالچ‌های چوبی دارای کاربردهای زیادی از جمله زیباسازی و حفظ رطوبت طبیعی خاک، رشد بهتر گیاهان، جلوگیری از رشد علف‌های هرز و کارایی‌ های دیگری هستند. این محصول مزایای بالایی داشته و با قیمت‌های مناسبی به صورت عمده و خرده عرضه می‌شود. مالچ چوبی در زیباسازی و حفظ رطوبت خاک مورد توجه بوده و معمولا بخاطر این ویژگی که دارد بسیاری از باغداران، تمایل زیادی اشتیاق برای خرید آن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *